- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 29 augusti 2012

En cykelhistoria utan dess like!

Jag har fått en cykel, en blå treväxlad cresent som har allt! Så söt och fin...

Nu på kvällen sitter man här på lotten med migrän och en tvättmaskin som luckan är trasig på och kallt är det ute och allt känns lite lagomt småpissigt. Så sambon fick hjälpa mig att få upp luckan med mejsel si så där vid halv nio nu på kvällen så det blev att hänga tvätt i mörkret. Det roliga var att sambon sa 'där står ju Inger och Håkan på vår altan' och visst gör dom det och Ingers Barbro och Håkans Barbro också och med en cykel som var till mig! Snacks om att man blev förvånad! Dom hade fixat en cykel och lämnat in den så den blev fixad å ena Barbro har putsat på den så den glänser så fint. Man blir helt varm inombords, jag är nog världens lyckligaste just nu, tänk att det finns så goa människor runt omkring en. 

Saken var den att jag har en cykel som var min mammas gamla men på tok för hög att cykla på och för två år sen fick jag en sprillans ny av mina föräldrar som jag blev jätte glad över. Jag hann äga min cykel i max ett halvår och sen blev den stulen så det var bara att börja använda min mors gamla cykel igen eftersom jag inte fick ut något på försäkringen, självrisken var lika dyr som cykeln, fick hela 164kr för de grejer jag hade på cykeln. Nu i vintras var det inbrott i källaren i lägenheten och självklart hade de saboterat men växelkablarna på cykeln men den har funkat iaf tills för en månad sen och jag har fått cyklat på ettans växel som en annan jäkla hamster! Och däcken började gå sönder också så jag har tittat och tittat på blocket efter cyklar som en galning och ojat mig för de här underbara personerna.
Men nu behöver jag inte leta efter en ny cykel längre, Tusen tack söta ni!

Så denna kväll blev inte så dum trots allt, känns som julafton :)
Vill provköra min nya hoj men det får nog vänta tills handen blir bra igen. En sak är iaf säker: Jag kommer somna gott och lycklig inatt...

1 kommentar:

Mamma C sa...

Vilken dag som slutade superduper bra till slut.Hoppas du blir okej snart i din hand.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...