- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 11 september 2012

Panik i stolen!


Usch vad jag ogillar att gå till tandläkaren eller snarare tandhyginisten. För tre veckor sen var jag hos tandläkaren för vanlig undersökning och allt såg bra ut förutom två envisa visdomständer som växer in i de andra tänderna så nu väntar jag på svar från Linköping och hoppas på att INTE behöva operera bort dom. Nå väl, det var lite tandsten också så idag blev det ett besök hos tands igen och jag ska verkligen börja med tandtråd oftare, 790 kr fattigare i börsen, tusan också!
Det var ingen dans på rosor och sitta i stolen för den där jädrans tandstensborttagaren sprutade vatten också så det kändes som man skulle kvävas å jag fick panik! Inte lätt att säg: 'jo du, jag behöver svälja lite' eller 'kan du suga lite i min mun tack' när man har diverse mojänger i munnen. Men det var bara att försöka och intala sig att andas genom näsan och ta det lugn, snart är det över!

För övrigt har dagen varit bra. Det blev en lunch i solen vid stugan innan regnet kom. På eftermiddagen hämtade jag Moa som varit en heldag på dagis för första gången och det hade gått jätte bra. Hon har pratat och pratat och lekt en massa. Så härligt det är att ens barn trivs så bra på sitt nya dagis efter att ha varit där i knappt två veckor.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Lill-Tuss...Mamma C:s gubbe här, tillika din jobbarkompis.

Dom dära "tandläkarna/hyginisterna" är Rövare ju..Vi har gått hos samma tandläkare i över 30 år, Mamma C har aldrig tidigare haft tandsten, men nyligen bytte vi tandläkare (våran gick i pension nyligen) o vips denna hittade tandsten !!

Samma på mig oxå, men jag är tuffare så jag sa ifrån om hyginisten, så jag tjänade 390:- *S* Dom borde orimligen kunna hitta något som en annan kollega inte kunnat hitta på över 30 år, därav kallar jag dom rövare *ler*

Kul att Lill-Tussas Lill-Tussa trivs på sitt nya dagis, det betyder ju att ni bägge föräldrar utför era "vanliga" arbeten lättare (att gå till jobbet), när ni vet att ögonstenen trivs som fisken i vattnet, tills ni kommer o hämtar.

Förrexten, kul att du nu gör entré igen på jobbet, vi är några stycken som har längtat efter dig..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...