- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 11 november 2012

Förbannande jävla skit!

Halloj på er igen! Tar tag i "pennan" och gör ett nytt försök att komma igång här igen.

Just nu råder sjukstugamaximum här!
För ca två veckor sen fick sambon bältros och fick va hemma från jobbet. Tyvärr så hade vi inte en aning som vad bältros var så han hade gått med det ett tag innan han sökte läkare. Å som de flesta vet så har en person bältros så smittar det med vattkoppor till den som ej haft det tidigare och där är vi nu!

I fredags skulle jag ha gått på möte på jobbet, haft möte på förskolan och börjat jobba tidigare men det blev inget av detta. Natten till fredagen låg jag  i 38 graders feber, frös och var varm å svettandes som en tok och värk i kroppen och det blev inte mycket till sömn och bestämde mig för att sjukanmäla mig för febern och värken inte gett med sig.
Jag klär på Moa för att hon ska till dagis å börjar ana en röd prick och upptäckte fler! Jiiipii vattkoppor *suckelimuck* Det var bara att ring å säga att hon inte kommer.

På fredagskvällen när sambon har jobbat fick han åka till jourläkare pga att han fått utslag i ansiktet- å där har vi svinkoppor! *suckelimuck igen*

Det är tur att jag har stått på benen och varit hyfsat kry iaf.
Igår kväll började Moa verkligen få många prickar, stackars liten! Fick ringa 1177 och rådfråga för nu har det satt sig en elaking vid ögonfransen på ena ögat och det var bara att observera och kolla lite då och då på natten så inte ögat har svullnat. Klockan halv 3 på natten fick ja ring igen för ögat blivit sämre men barnjourmottagningen tyckte inte vi skulle komma upp så nu har vi fått en tid på morgonen till jourmottagningen.

Det är bara att hålla tummarna att inte jag får något av detta eftersom jag inte  haft vattenkoppar tidigare men det vore ju konstigt om jag inte fick det!

Tur att man köpte lite extra tvättmedel för nu går tvättmaskinen varm och tur att jag bokat tvätt tid eftersom allt måste tvättas!

Go morgon på er detta var väl en trevlig come back?   :)


2 kommentarer:

Jenny sa...

Det är inte nådigt vilken otur ni har! Usch och fy, krya på er!

Tommy o Carin sa...

Men Lill-Tuss då.. ingen kul läsning alls. Här sitter vi och har det så oförskämt bra o så ser vi era riktiga bottennapp. Men vi är ju gamlingar som gått genom allt det där, ni kommer klara av det ni oxå.

Snart är ni alla tre "fit for fight" igen Är du tillbaka i jobb nästa tisdag så ses vi då Krya på er nu alla tre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...