- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 14 december 2010

Julgranar va re' här!

Jag och Moa firar julen här (Degerfors) denna vecka och sen åker jag och lilla familjen till Ljungby nästa vecka. Så det blir som jul här som vanligt fast på fel vecka: granen är klädd(!), julskinkan står på spisen nu, julmusiken har skrålat ur högtalarna & nu pustar vi ut och väntar på att skinkan ska bli klar så vi kan äta den första skinkmackan vid 11-12 snåret på kvällen.  Å så är granen klädd! Vi bestämde oss för att pimpa granen till max! Så hela den stora kartongen med julgranskulor sitter nu i granen + en massa annat pynt. Det blev rätt bra ändå :) Ska de va så ska de! Eftersom allt är lite upp och ner så kan väl granen var lite knasig också :)

Jo, som sagt kommer denna jul inte vara som vanligt: Jag har alltid firat med min familj å älsklingen med sin. Men eftersom vi blivit en till så firar vi julen ihop nu och tar vart annat år hos vardera föräldrar. Å syrran e på tjocken och beräknas att klämma ut den den 23(!) december & mina två bröder firar julen hos sina respektive föräldrar. Men nästa år är nog alla här i Degerfors. Bästa att säga NOG man vet aldrig va som händer :)

Idag tog vi åt marängsviss, å så gott och otroligt sött det va!


Hihi, ja måste bara få visa en grann gran! När jag och älsklingen var på stan och handlade de sista julklapparna så var vi på Nordea för att ta ut pengar och hittade denna knasiga gran. Undrar om dom satte ihop den & klädde den på personalfesten : ) (ska inte de största grenarna vara längst ner?:)
Nordeas granna gran, skål! :)


2 kommentarer:

Lena O sa...

En riktig disneygran, det gillar vi :) Ska bli mysigt på lördag!

anna-karin sa...

Ja de ska bli mysig :) Har lagt klappar under granen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...