- Följ med oss i vår lilla vardag

torsdag 21 april 2011

Dumma dumma mage...


Just nu ser det ut så här hos oss... Moa vilar midda på madrassen i vardagsrummet. 
Den har liksom legat kvar här sen vi hade magsjuka förra veckan och det brukar vara jag och Moa som sover där på natten. För det där med att sova själv är inte riktigt Moas grej ännu. Nattningen går lite si så där, lite gråt en stund och sen somnar hon men vissa dagar går det fort och andra dagar tar det lååång till innan lillstumpan somnar. Men sen sover hon där så sött i sin säng fast vaknar runt 3 tiden på natten och kan inte somna om så då brukar det vara jag å Moa som lägger oss på madrassen i vardagsrummet. 
Jag förstår inte hur djupt min sambo kan sova, han vaknar ju inte av att Moa gråter på natten så det är ja som flyger upp eller så får man putta på honom så han vaknar :)
Men jag är glad att man får ett par timmar sömn för mig själv iaf utan att ha en liten krabat som tar sån stoor plats eller sparkar på en i ryggen, men det har ju sin charm det med :)

Idag blir det en säng till apoteket och köpa laktulos för Moas lilla mage. Den har krånglat länge nu och vi har försökt med katrinplommonpuré, päron och messmör med inget av det har hjälp så nu ska vi prova det här fram till juni sa BVC. 
Igår var Moa stel som en spik och grät när hon skulle bajsa, lilla gumman :(

Nu ska ja gosa med vår goa dotter sen blir det en sväng till stugan och käka lunch.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...