- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 30 april 2011

Tänt va de här!

Idag ska vi kolla på när dom tänder majbrasan som har blivit en mysig tradition för oss.
Sen får man nog passa på att vara ute idag för det ska visst blir sämre väder ett par dagar så eventuellt blir det lite grillning vid stugan när Andreas slutar jobbet.
Jag blev sååå sugen på att grilla igår för då var det många som hade tänt grillen på området och det luktar så gott!



Inatt har Moa sovit hela natten i sin säng igen, helt underbart. Jag vaknade av att hon gnydde lite strax innan 7 och när man kom in i rummet hänger hon på spjälsängsskyddet och avfyrar ett flin :) Så då är det bara att stiga upp och käka lite gröt.

När man ändå var uppe och pigg och Andreas var vaken passade jag på att åka till stugan med blomlådorna och annat jockel som skulle dit. Jag är så sugen på att plantera min blomlådor nu men det får vänta till nästa vecka för då ska de handlas blommor och jord. Blir nog samma som förr förra året; vita pelargoner och snöflinga, blir fint mot vår röda husvägg.


Nu är det dags för en sen frulle, proteindrink och ett kokt ägg.
God förmidda gott folk!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...