- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 12 juni 2011

Doft av pion & busväder


Ja, det luktar underbart i vår lilla stuga.
Igår kväll när Moa hade somnat passade jag på att pyssla lite i trädgården och råkade ha av några pioner. Men nu står dom så fint på köksbordet och luktar gudomligt gott!


Vilket oväder det var igår kväll och det kom helt plötsligt! Jag som skulle plantera lite blommor och rätt var det var så blixtrade det över huvudet och gissa om jag stack in näsan fort som attan! Sen satt jag intryck intill Andreas eftersom jag verkligen hatar åska och är rädd som en mus.
Undrar hur det blir när Moa blir äldre och när man inte ska visa att man är rädd, men det tar vi då :)
Sen regnade det ju in också i stugan, nån ynka droppe, men vi tittade på taket och det verkade inte vara någon fara. Men det blir att åka och köpa sånt där kladd att stryka på pappen.

Apropå Moa så har den ena tanden i överkäken kommit fram en liten bit så det blir att lägga in bitleksaken i kylen imorgon.  

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...