- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 17 augusti 2011

Första besöket på folktandvården

Moa fick med sig en tandborste hem av tandsköterskan


Klockan är 08.15 när jag och Moa sover så gott i vår säng och jag hör min sambo som säger: Moa ska ju till tandläkaren idag 08.20? Klockan är 08.15 nu!, säger han.
Snacka om en stressig morgon! Det var bara att ta på med närmsta kläder och lite smink undertiden som sambon klär på vår Moa som knappt har vaknat. Vilken tur att man har en sån underbart snäll dotter som finner sig att bli upp ryckt ur sängen utan något gnäll.
Å vi hann dit! Fast 10 minuter sena och jag som verkligen tycker det är så pinsamt att komma sent vid sånna tillfällen.
Tänk att man kan ta så fel på tider. Just nu har vi 3 lappar med tider som vi skulle komma ihåg och självklart så var det tiden till röntgen, som sambon ska till, som jag har förväxlat med Moa's tandläkartid.

Ja ja gjort är gjort, vi hann dit och fick komma in trots att vi var sena. En får tacka för de tandisarna!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...