- Följ med oss i vår lilla vardag

torsdag 17 januari 2013

Minnen från förr





Små, gula och runda som var besvärliga att dela på och få upp och den lilla överraskningen som fanns i som man var så spänd på. Och den där chokladen som smakade så gått! Alla våras älskade Kinderägg såklart! Jag blir lite nostalgisk när vi öppnade min låda som som är fylld till brädden med alla dessa figurer så det har blivit några ägg med åren. Och visst var det väl roligt att kasta bomber med dom, ni minns väl att man fyllde med vatten, bakpulver, skakade och kasta iväg dom mot en vägg. Undrar om det går att gör nu när de har bytt designen på äggena?
Det var i alla fall bra sysselsättning i tisdags när jag hade migrän och att ha ett ess i rockärmen när man inte var på topp. Så vi ställde upp nästan alla gubbar och figurer i samlad trupp och man fick otaliga gånger frågan från dottern: vad är de, mamma'?


2 kommentarer:

Mamma C sa...

Min minsta gjorde sådana bakpulverbomber när han var liten.
Kram

Gubben på jobbet sa...

och du tycker jag sparar på allt o inget *ler*

fast jag minns dom dära oxå från "Förr" vår minsting Martin ville fylla dom med det där du fyllde dina med när du var liten, hmmm.. mindre *s* Nu skrevc visst jag samma som Mamma C ..men jag kan oxå tillägga att han..vår minsting alltså samlade på McDonald´s "Happy Meal" leksaker

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...