- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 24 oktober 2010

Bullbak, lite kyckling å nya kläder

I går ahde vi goa vänner här på fika & sen blev det diverse skräpmat, men åh så gott när man är hungrig. Det var länge sen det satt 6 pers & en knodd runt matsalsbordet, så mysigt så :)
Nu är iaf bullarna bakade till dopet. Så nu ligger dom i säkert (?:) förvar i Daniel frys.

Idag blev de scones till frukost, tänk att det kan vara så gott. Det är tredje dagen vi moffar scones & det är ju så gott att äta nybakat bröd. Roligt att baka när det är så enkelt också! Annat än att försöka sig på biskvier som blir misslyckade hela tiden :)

Scones Ugn: 250 grader

4 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
50 g smör
2 dl mjölk



Nu är en punkt till på listan avklarad: kläder till dopet * check*
Men jag började tappa lusten när ALLA kläder är svart & mest vardagskläder men till slut hittade jag en tunika att ha på mig OM det inte blir något annat :) Å älsklingen fick en snygg slirre och en näsduk, det blir nog bra.
Sen måste man ju få med sig något mer än vad som står på "listan": skor, kanske inte världen snyggaste med varma och sköna att gå i i höstrusket & i vargavintern :) Ooops jag fick visst med
2 par också. Det är så typiskt att man fick ½ priset på det andra paret när man handlade 2 par :)


Nu står kycklingen i ugnen, lyckades tillslut knöla ner två feta i grytan efter mycket om och men.

Nu väntar soffan & tv:n på mig : Ensam mamma söker

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...