- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 25 maj 2011

Vilken dag det var igår, det hanns med mycke!
Egentligen var jag jätte trött men jag masade mig till stugan med vår lilla tös i vagnen. Där blev det en blomlåda snickrad av spillbitarna från vårt trädäck. Sen iväg till träningen som jag trodde var ett bas pass men när jag stressad som jag är väl är där ser att det är ett medelpass puls, HJÄLP! Men jag tog mig igenom det och det var riktigt kul! Avslutade med en skön dusch och bastuhäng. Efter det pep jag iväg till Willys för att handla massa mat och en hel drös med barnmatsburkar eftersom vår lilla donna inte är stormförtjust i min lagade mat.
Sen blev det soffhäng och snäll sambo som strök sina fingrar genom mitt hår så man nästan somnade! Det är LYX!


Denna dag fylldes med besök på öppna förskolan, lite shopping av bebis kläder, besök på jobbet, en tripp till en gammal arbetskamrats jobb och handla lite mat. Så när vi var hemma så var klockan 18.00. Så det var riktigt skönt att komma hem igen.


Nu på kvällen blev det snabbmat lagad, hemma gjord. Nu när man är mamma ledig hinner man laga lite mer mat men det är inte lätt att hitta på vad man ska laga och ibland har man helt enkelt inte ork! Men jag hade laxfiléer som jag hade tinat, men vad gör man för gott av dom??? Ringde både syster och pappa men till slut blev det något eget påhitt. Lax i ugn med fingsalt, citronpeppar, dragon och lite hyvlat smör å in i ugnen på 200 grader i ca en kvart- 20 minuter. Till det- potatis och en kall sås på turkisk yoghurt, olivolja, italiensk salladskrydda, svartpeppar, vitlökspulver, salt och rosmarin. MUMS!


Några vill se vårt trädäck som vi byggt och ikväll ska jag lägga ut en länk till den nya bloggon om vår kolonilott...

3 kommentarer:

Syster sa...

Oh my god, oh my god, vilket ös syster! Är vi verkligen släkt??? :)

anna-karin sa...

Japp, fullt ös tills jag stupar,typ! Det är väl min tvillings energi som jag fick :)
Ja jag tror vi är släkt för ja har ju min absoluta bästa syster i hela världen!

Syster sa...

:) Kram kram!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...