- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 27 oktober 2010

Lite mys pys med nya prylar & äppelmos-projektet fortsätter att krångla!

Tänk vad dagarna går fort! Snart har jag varit hemma med Moa i 3 månader den 5 november.
Igår rensade vi i Moas byrå & vi fick ihop en hel påse med kläder som hon redan har växt ur. Påsen får vandra vidare till Moas kommande kusin vitamin som min storasyster väntar :)

Nu är vaggan nedmonterar & spjälsängen är på plats. Verkar som den var uppskattad & Moa låg & kollade på sin fjärilsmobil som är en present från mormor & morfar sen de var i Grekland.

Här hoppar vi hej vilt! :)
I måndags tog vi en promenad till jobbet (Blomsterlandet på Ingelsta) & hittade lite smått & gott. Massa nya grejer har kommit in så jag gick där och botaniserade men det blev lite nya blommor & en sååå söt liten virkad kruka.
På jobbet är jag avdelningsansvarig på krukorna & åker även på inköpsmässor & beställer krukor & dylikt. Men jag måste säga att man blir lite "hemma blind". För nu när man varit borta från jobbet ett tag så blir sakerna, som den där virkade krukan, mycket finare :)
Den passar ypperligt på vårat vitmålade vardagsrums bord. Så nu är det lite shabby chic här hemma :) Bordet är ett loppis fynd som jag målat och slipat, riktigt nöjd faktiskt. Inte illa pinkat & ett nytt, fräsch bord för ca 200 spänn! :)
Funderar på att ta en rajd på loppisar idag & leta efter ett tårtfat & så behöver vi något att ha smörgåstårtorna på till dopet, så ett par stora brickor skulle vara bra.


Och så var det detta förbannade äppelmoset som jag tänkt att göra i typ 3 veckors tid!
Började med för någon vecka sen att jag insåg att jag inte hade någon köttkvarn till min matberedare & då blir det inget mos. Så jag var nere på Media Markt & beställde den , & BARA om dom kunde garantera att man inte behövde ta bort kärnhuset på äpplena & det behövde man inte.
Så nu i veckan kom köttkvarnen & självklart så var det fel de hade tagit hem till mig *SUCK*.
Ringde själv upp Bosch nu på förmiddan & mycket riktig var det fel. Jag var även lite lurig när jag ringde :) Jag passade på att fråga om jag inte behöver ta bort kärnhus å skal. Svar: jo, kärnhuset måste du ta bort men inte skalet. Jag blir såå trött, ena stunden si & andra stunden så.
Jag kanske är gammalmodig som vill testa på att göra eget äppelmos, verkar som att det inte finns någon som vet hur man gör längre...
Idag lämnar jag iaf tillbaka den "ljuvliga" köttkvarnen & följetongen går vidare...
Äpplena hinner nog ruttna bort innan jag har alla dessa delar :P Jag tar mig en promenad med vagnen till loppisen så man blir på lite bättre humör :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...