- Följ med oss i vår lilla vardag

torsdag 9 december 2010

Go morgon min underbara väckarklocka!

Livet är bra underbart, ännu en morgon som jag fått sova till kl 6!
Fast det var lite böck igår kväll å lägga henne...Moa blev klarvaken och ledsen vi 11-12 tiden på kvällen. Så till slut somna hon och då var klockan 01.00.

Det blev visst roligt att sticka ut foten
hela tiden genom ribborna
    
Jag är verkligen jätte trött mamma :)



Idag var första gången på länge som jag var tvungen och ställa klockan på ringning. Fy så hemskt det är att
behöva vakna av detta pipande! Lider lite med min sambo som varje dag blir väckt av denna dumma grej.
Fast om ett par månader så är det ju min tur *suck*.

Idag ska vi, jag och Moa, iväg till  föräldrargruppen och prata om smakportioner mm. Andreas är ledig idag men  valde att gå dit själv med Moa, kan vara skönt. Vem vet, kanske vågar man öppna munnen och prata lite också. ibland är det samma känsla som när man satt i skolbänken och skulle svara på frågor *hua*. De var ingen höjadre. Då ville man bara göra sig osynlig och sjunka ner på stolen men konstigt nog såg fröken en och man blev tvungen att svara å bli röd som ett stoppljus i ansiktet. Tänk så skönt att inte behöva gå i skolan och men har kartat till sig en uns iaf  : ) Men vi får väl se, ja kanske sitter där med föräldrargruppen och är en röd tomat idag...

Sen tar vi och promenerar hem och far iväg till stan för att fixa dom sista julklapparna. Vi trodde, eller ja ska jag väl säga efter som de e jag som har kolla på det mesta, att vi var klarar men det fattas några små paket. Å så blir att det inhandla 2 små 50kr klappar till våran mini-jul som vi ska ha hos Konrad och Alex på lördag, med hela gänget. Ska blir riktigt mysigt :)
Jul i vår boning
Nu blir det frukost, en snabbdusch, klä på Moa, ge Moa mat & traska iväg...
Några som ligger kvar i sängen och sover sött...


Psst... idag var det en jul-åsna å en gubbe i adventskalender. Gott med en åsna på morgonen : )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en mysig dag, hälsa alla från mig på lördag!!
Kram Caroline o Sebaztian

anna-karin sa...

Det blev en jättemysig eftermiddag med bus med barnen. Hoppas ni har det bra å kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...