- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 2 februari 2011

Vart ska vi börja?

Vart ska vi börja? Nästan en hel VECKA utan bloggen, hur har jag klarat mig? ;)
Klara, färdiga GÅ, då börjar vi uppsatsen! :)

Mor och far från Degerfors var här och hälsade på nu i början av veckan och åkte hem idag. Synd bara att det blir så fasligt tomt när dom åker men det är väl tjusningen med att inte bo i samma stad, att man får längta å vänta lite. Det blev några sköna och slöa dagar med lite promenad och shopping på stan'. Tack för de fina kläderna! (Till Moa så klart:)
Sen åt vi semla, min första för detta år! Åhhh så gott det va med wienersemla & mega stora!! Tog ett tag innan man blev hungrig igen :)
Dom var stoora som en hand!
Man kan ju inte bli bra på bild alla gånger :)
Mys med morfar


När mor och far hade åkt knallade jag till öppna förskolan. Men där var det inte många barn, bara 4 stycken med Moa inräknat. Så det blev en lugn förmiddag & så passade vi på att äta mat på öppna förskolan.

Nu har vi köpt burk mat till Moa i en vecka, dels har jag inte haft tid och inte orkat. Men nu på eftermiddan kokade jag kycklingfilé med rotselleri och morot. Det var ju riktigt gott och utan salt. Undrar hur mycket man själv saltar sin mat i onödan egentligen? Nu får vi se om lilla fröken behagar att äta den bara :) Håll tummarna!

I söndags var vi i kyrkan eftersom vi var bjudna på dopfest. Dom hade samlat alla som döpts under 2009 och 2010. Så det var psalmer å en söt barnkör som sjöng. Vet inte om jag ett så stor fan av att gå i kyrkan å så, kändes lite märkligt med det var mysigt och se alla barn.
Efter gudstjänsten fick vi hämta Moas dopängel och så fick hon en pekbok. Sen bjöds det på kaffe och smörgåstårta. Det var strålande väder så det var synd att vi inte han gå till kyrkan  med vagnen, för vi försov oss visst :)







Imorgon är älsklingen ledig så då blir det eventuellt att gå till banken. Sen har vi några gamla scones så det blir nog lite mat till änderna. Om det blir fint väder vore det mysigt att gå till stugan för träden skulle behövas beskäras. Jag gjorde mitt försöka förra veckan att gå dit med vagnen men det gick inte så bra! Jag körde nästan fast i snön på koloniområdet, så det blev bra träning vill ja lova men inte kom jag fram till stugan med vagnen, för mycke snö kvar *suck*.
Sen ska vi nog sitta och planera hur länge jag ska vara mammaledig och när Andreas ska ta över, sen ska hans semester lämnas in också. Tänk så mycket man ska veta i förväg och hur ska man veta allt!?! Jaja...


Nu blir det tv-mys med Moa och Andreas....hej på en stund!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...