- Följ med oss i vår lilla vardag

torsdag 3 februari 2011

Aj aj min lilla mage!

Just nu är denna flaska min bästa kompis!
Jag tror att jag har magkatarr så farbror doktorn ringde upp mig, egentligen angående min migrän, men så bad jag om något för min mage. Men hua va de små shottarna smakar illa! Det är som att dricka potatismjöl ut blandat med vatten och lite alvedon som man löser i vatten. BLÄÄÄ! Skulle hellre tagit en shot med likör 43 och mjölk :)


Igår, sen på kvällen, startade jag en surdeg. Blev så sugen på att testa nu när vi köpt surdegsbröd från konditoriet. Men eftersom det är första gången så får vi se hur det går. Ikväll ska jag mata den med lite mera mjöl och vatten och fortstätta så i 3 dagar till, tror jag det var.
Sen ska det bakas surdegsbröd med rostade pumpakärnor, solrosfrön, linfrön och vallmofrön.
Vet att jag fick ett så gott bröd från min arbetskamrat Tommy som hans fru Carin hade bakat, tror det var surdeg eller så var det något annat gott :)

Nu väntar vi på att banken ska ringa så undertiden blir det att lägga sig på golvet och busa med Moa...

2 kommentarer:

Syster sa...

Usch o blä! Det låter inte gott! Krya på dig gumsan! Dumma dumma magen, dumma dumma den... Kommer du ihåg sången vi sjöng för Joel? Kanske funkar på dig med? Kram kram

anna-karin sa...

Ja den kom ja ihåg! Får prova att sjunga den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...