- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 6 februari 2011

Underbart väder!

Vilken härlig morgon!
Vaknar av att det var ljust (!) i sovrummet av solen, så härligt! Så idag blir det att bege sig ut till stugan och beskära lite mera träd. Jag var där i fredas och hann med att klippa 1 av våra 5 äppelträd iaf. Jag nådde inte de högsta grenarna så jag lånade faktiskt grannens stege, utan lov *förlåt å tack*:)  .

Förra året startade jag bloggen om stugan, eller jag kom på ett namn och fixade en sida mer hanns inte med. Men i år har jag iaf tänkt och få igång den. För det har hänt såå mycket där borta och man glömmer nästan bort vilket jobb man lägger ner där borta och med hjälp av våra familjer.
Tanken är att vi ska bo där i sommar fast det är lite att fixa innan vi kan flytta in. Lite el ska dras, fixa spis & sängar. Sen göra det lite barnsäkert också eftersom man har en skrutt med :)

Igår satt vi och kollade på melodifestivalen. Vet inte vad man ska tycka om det.... Sappade över till andra kanaler emellanåt å det säger väl en del? Men de blir nog bättre när själva finalen är.

Jag matade min surdeg igår för sista gången men den luktar verkligen SPYA! *urk* Vet att det ska lukta syrligt å så men ja vet i fasen! Ska rådfråga nån kunnig :) Men man kan förstå att det jäser för vilket ljud det var när jag öppnade locket! Jisses anåda vilket tryck!
Köpten en sån där fin glasburk med lock så jag kan förvara min surdeg i kylen, måste bara ta reda på hur och när man ska mata den... Har fått en sån fin brödbok en gång i tiden med massa goda recept på bröd.


Här i ligger min "spya"

Strax efter att Moa hade föds åkte jag till faster Eva och Anders i Hult. Och så fick vi smaka på ett så gott bröd som hon hade gjort. Ska be om receptet :)
För tänk om man bakade allt bröd själv, vad gott det skulle vara! Vet att jag sagt så förr, jag köpte massa olika mjöl och bakade typ ett sen blev det inget mer... Får se hur det blir denna gång. Vi har ju iaf söndags scones, fast denna söndag var vi verkligen inte sugna så de får bli nästa söndag istället.

Nu är det dags att byta en härlig bajsblöja tror jag bestämt :) 


    

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...