- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 5 mars 2011

Rödvin & oliver

Ett glas rött, ja tack!

Igår mös jag och sambon framför tv:n med god mat! Det blev ryggbiff, rödvins skysås, fransk potatisgratäng, härlig sallad med oliver och ett glas rött. GOTT!
Det var mitt första glas vin på 1 ½ år å jag måste säga att det smakade riktigt gott, bättre än det brukar smaka. Inte för att jag var nån hejare på att inta alkoholhaltiga drycker tidigare, snarare nykterist :)
Jag kom ihåg när man satt hos barnmorskan för första gången när man fick veta att man var gravid och fick frågan hur ofta man drack och så funderade man. Låt se: vi har ju snapsen till påsk, sen midsommar, nån gång när man grillat på sommaren, snapsen till sillen på julbordet och nått bubblande på nyår. Skulle man säga 1 gång var annan månad skulle det va att ta i! Men det är väl bra att det är så och inte åt det andra hållet :)

Det är änna konstigt att man helt plötsligt kan tycka om något som man verkligen ogillat förut, å då i matväg menat. Som det där med oliver. Jag har försökt och har provat tidigare men när vi var i Ljungby förra helgen smakade jag på oliver och det var riktigt gott fast lite märklig smak ändå. Så när jag och Moa tog en långpromenad med vagnen slank det ner två burkar med oliver, gröna och svarta.
Men vilken djungel!
Trodde inte det skulle finns så MÅNGA olika sorters oliver: Svarta, gröna, med kärnor, utan kärnor, fyllda och icke fyllda. HÄLP VILKA SKA JAG TA?
Men de var goda de jag fick med mig hem så igår moffade jag ett par stycken till den utsökta maten :)



Nog om oliver å annat gott!
Måste ju tillägga att vår lilla goa Moa blir 7 månader idag!
Den ständiga kommentaren: vad fort det går! Rätt var det är ska man väl börja jobba också men än så länge är det ett par månader kvar. Och så har vi ju en härligt sommar att se fram emot nu som en liten familj fast innan dess ska förhoppningsvis våren komma också. Tittar ut och solen strålar och det är klarblå himmel ute, 2 grader varm med lite blåst.
Idag gör vi ytterligare ett nytt försök att komma fram till stugan men antagligen är det för mycket snö för att komma fram med barnvagnen.

1 kommentar:

Syster sa...

Vill bara meddela att här i Göteborg skiner solen, vindstilla och inte en snöflinga så långt ögat når!!! Snart är det vår!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...