- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 4 april 2011

Bättre sent än aldrig

Blev så där lite lagom rastlös när Andreas har lycktas söva Moa och man vet inte vad man ska gör när man inte har ett barn i famnen. Så jag satt tänderna i alla räkningar som jag bara lagt på hög huller om buller efter de blivit betalda sen oktober förra året, å det är inte likt mig. Men det är väl så att man har haft andra saker att prioritera sen man fick barn än att sätta in de betalda räkningarna snyggt och prydligt i alla pärmarna. Men nu är berget av avier kirrat och ögonen står i kors!



Det blev en härlig dag ute vid stugan idag också, ingen sol dock men 13 grader varmt iaf. Så vi passade på att gå skytteltrafik, sambon å jag, med våra skottkärror med ris och kvistar till högen där man får lämpa av sånt skräp. Vi kom upp i lätt 10 kärror och inte blev det klart heller för vädergudarna tyckte visst att vi behövde lite vila så de bjöd på regn, så typiskt jag som hatar att inte få göra klart det jag börjat på.
Sen blev det en sväng till bygghandel och köpte vit golvfärg till sovrummet i stugan å en burk shellack. Jag hoppas på att det är lite värme i morgon också så kanske man kan börja lite smått inne i stugan för våra sängar som vi beställt har kommit så det är dags att bli klar så vi kan färdigställa vårt lila sov-krypin!

2 kommentarer:

Lena O sa...

Så härligt med vår, vi får komma och titta på sovkrypinet senare i juni :)
Kramis till alla tre!

anna-karin sa...

Ja de får ni göra så kan vi sitta, förhoppningsvis, på vår nya altan då annars blir det under äppelträden :)
Kram på er också och hälsa och lycka till med frö sådden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...