- Följ med oss i vår lilla vardag

fredag 16 september 2011

Fredagsmys

 Då är det fredag igen. Ikväll lyxade vi till det med lite god hemma lagad mat som jag hade gjort; fransk potatisgratäng, fläskfilé, rödvinssås & sallad. Mycket gott och nu står magen åt fyra håll! Jag tycker det ofta är så när man äter god mat att man äter något extra för att det är så gott...får ta och promenera lite extra imorgon. Det är trädgårdsdag på Färgargården så jag och Moa tar nog en sväng dit för det är ju så mysigt med höst marknader.

När sambon kom hem från jobbet hade han med sig en allt för stor godispåse och i botten på den låg två triss, så rart, men tyvärr ingen vinst denna gång...rackarns!
Men man kan ju vara rik på många sätt och just nu är vi väldigt rika på äpplen, morötter och potatisknölar. Lite extra bra känns det när man tar grepen i jorden och man får upp en hjärtformad knöl men det måste väl vara för att den var satt med kärlek :)


En knöl satt av kärlek :)


Här om dagen smaskade jag och Moa lite glass och när jag vänt ryggen till så satt vår hjärta och tuggade på den tomma glasspinnen :)

Mamma jag vill ha mer glass! 15/9
På väg till kolonilotten för att hämta potatis 16/9



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...