- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 13 mars 2012

En aning disträ

Idag damp brevet äntligen ner, provsvaren från läkaren och ingen antydan av gluten så skönt. Jag tycker vi börja märka lite skillnad på Moas mage nu när vi har tagit bort mjölken. Förut när det serverades mjölk drack hon så dåligt men nu när hon bara får vatten dricker hon mycket mer och magen verkar må mycket bättre av det så vi hoppas att det håller i sig så vi slipper de där stolpillrena.

Idag har det varit en smått rörig dag.
På förmiddagen hade vi beställt trädfällning då ett av våra frukträd skulle bort på lotten. Så vid halv 10 hörde de av sig så det var bara att bege sig iväg och Moa följde med eftersom det var en ledig dag från dagis.
Trädfällningen tog 2 timmar så vid 12-tiden packade vi in oss i bilen igen för kl 14 hade vi tid hos BVC, trodde jag! Så snabbt hem för att äta vilket givetvis resulterade att Moa krånglade med maten och jag var lagom stressad och munter som vet att vi måste sova innan vi skulle iväg. Som tur var slocknade hon med detsamma och förhoppningarna fanns att jag också skulle somna så min huvudvärk skulle försvinna. Lagom när klockan ringer, som vi hade ställt, har jag lyckats sova 10 minuter och jag är tröttare än någonsin och Moa gick det knappt att få liv i och att byta blöja, få på kläder och ytterkläder på en ny vaken tös är inte lätt! Dålig planering av mig så klart...
Nå väl...vi hann till BVC och vi väntade och väntade tillslut frågade de när vi hade fått en bokad tid och självklart hade jag tagit fel på dagen för det var ju NÄSTA vecka vi skulle dit. Suckelimuck... Så vi spenderade 2 timmar på öppna förskolan istället och åkte sen till maxi och festade med en korv med bröd innan vi hann med in handlingen av maten....

 Vårat gigantiska äppelträd har sett sina bättre dagar. Lite sorgligt att kapa ner ett sådant gammal träd med det var behövligt...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...