- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 31 mars 2012

Livet är underbart-nästan alltid

Då var lördagen över och snart dax att knyta sig.
Idag hade vi planerat att åka till min faster Eva i Hult men eftersom sommarsulorna e på och det var taskigt väder och underlag när vi kikade ut genom fönstret på morgonen så tog vi det säkra före det osäkra och stannande hemma.
Förmiddagen rullade på...Moa fick Resulax för första gången och vilken pers det var att dels få in lavemanget och vilken kämpe till Moa vi hade som klämde, hade ont och storgrät i en halvtimme innan medlet verkade och allt kom ut tillslut. Sen var det som att vi fick en ny unge, skitglad och hur nöjd som helst!
Sen stressade jag iväg till vårens sista klädbytardag i S:t Johannnesförsamling och fyndade på bra med kläder och skor, slänger ut lite bilder imorgon.
På eftermiddan blev det en sväng till våra vänner för lite fika och bus för barnen.


Fanskens bananer för att bo i lägenhet! Nu på kvällen bokade jag ett tvättpass för att ha en lugn dag imorgon och slippa tvätta men så är det nån nöt som röker i bastuutrymmet, som ligger intill tvättstugan, och det luktar rök i hela källaren och tvättstugan. Som vanligt så luktar min tumlade tvätt rök och jag får boka ett NYTT tvättpass och tvätta om alla kläder!     Tror bestämt att jag får sur tant stämpel i pannan snart men f*n vad allt ska krångla i detta hus/lägenhet. Inte direkt att jag skulle rekommendera Hyresbostäder som hyresvärd direkt!
Bara en lite resumé av denna vecka: Tisdag-ENORM röklukt i badrummet så det inte gick att gå in, Onsdag- Kalla element, Torsdag- Pissgult kranvatten och nu lördag röklukt i tvättstugan.

LIVET ÄR UNDERBART-nästan alltid...




1 kommentar:

Mamma C sa...

Jisses, det var inte lite punkter på klagalistan.
Ha en fin och bra Påsk.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...