- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 13 januari 2013

Nu kör vi å hej hej farbror blå!

Nu jädrar ska ja börja träna!
Första dagen var idag, när sambon var iväg på träning satt jag igång träningsskivan så jag och Moa jympade på förmiddagen å jösses vilken träningsvärk jag har i benen nu. Känns som jag har två kylskåp till lår så nån nytta gjorde det allt!
Nu ska denna träning varvas med pass på Friskis och Svettis när jag väl får köpa träningskort genom jobbet.


Annars har det varit en lugn och skön dag, frostat av frysen och rensat och städat i linneförrådet det var bombarderat med både det ena och det andra som Moas gunghäst, dockskpåp, diverse gosedjur mm.

Måste berätta om gårdagens fadäs också. Jag var på väg hem i bilen från en loppistur och helt plötsligt kommer på att 'ja visst fasen det är ju 30 här på vägen' så ja bromsar och några meter framför mig står farbror blå. Ingen fara tänkte ja blåskontroll är ju lugnt och jag i princip aldrig dricker så jag vevar ner rutan glatt och visar mitt körkort och han säger 'det gick visst lite för fort det här, här är det 30 väg'. Jävlarförbannadejävlarsskit! Så det var bara att följa med till polisbilen och skriva på den där papperslappen på två lax (!) och jag som ALLTID kör lagligt. Det var nog rena turen att jag han bromsa ner farten för annars hade körkortet rykt, tur i oturen!
Så nu får man leva lite snålare en månad framöver...

1 kommentar:

Mamma C sa...

Törs knappt säga det, men andra dagen brukar vara ännu värre med träningsvärken.
Menade kram från oss båda i det förra inlägget. Hade väl lite för bråttom på tangenterna :)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...