- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 24 februari 2014

Min lilla älskling!




Min lilla arga älskling,
du skriker och du svär.
Du slåss och kastar saker
och ställer till besvär.

Och inte vet jag riktigt
vad du är ilsken för,
men det är bra du visar
att du kan ha humör!

Men det var mig du klöste,
och det var mig du slog,
så därför vill jag säga;
Nu får det vara nog!

Min lilla arga älskling,
kom, sitt hos mig ett slag!
Så kramas vi. Du gråter,
och snyter, det gör jag.



Moa fick välja godnatt saga nu på kvällen och det blev pixiboken Min lilla arga älskling och den passade rätt bra dagen till ära för det är inte lätt att vara en trotsig treåring med mycket vilja och illvilja. Inte lätt att vara mamma för den delen heller men vi skrattade så gott tillsammans i hennes säng innan hon somnade och jag fick stanna i sängen tills hon somnade. Riktigt mysigt!





1 kommentar:

Mamma C sa...

Det var en fin text som var i boken. Ja ibland har dom temperament dom små liven som heter duga. Det kan vara nog så kämpigt för en mamma då :)
Sådant glömmer man inte fast man är gammal mormor nu.
Kram Mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...