- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 20 december 2010

Granen stod så grön å grann i stugan...

De flesta  tar nog vanligtvis in sin julgran nu men vår härligt extremt barrande gran är helt naken och ligger å fryser på vår lilla balkong :) Den var fin i över två veckor så man får ju inte klaga. Men det är skönt att ha slängt ut den nu så man slipper och göra det sen när man kommer hem efter julen nere i småland.

Det är i morgon det bär av till småland om vädergudarna inte bjuder på busväder igen.
Jag skulle åkt från Degerfors i söndags men det snöade så förbaskat så jag fick åka hem till Norpan idag, måndag. Å vilken bilresa det blev! Isiga vägar fast dom var plogade som tur var! Jag hade tur att jag hann åka innan polisen stängde av en vägsträcka mellan Karlskoga och Örebro för att väglagat var så halt att flera bilar åkt av vägen. Bara på min lilla bilresa på typ 3 timmar såg jag 5 bilar som voltat/kört av vägen. Så det blev att tuffa lugnt fram på vägen i 70-80 på 110 vägen.

Så nu är man helt slut och ont i nacken av att man spänt sig så...

Idag fick jag fotopåsen till min filmrulle :) så nu ska den lämnas in på framkallning.
Det var så kul för när jag å sambon letade och rotade runt, efter vad det nu var, så hittade jag min gamla kamera med filrulle i! Ska bli såå spännande å se vad det är för bilder, för det var ju ett x antal år man använde den sist! Återkommer med resultatet.

Å idag kom det ett sånt där paket igen i brevinkastet :))
Det var ett litet kitt med små flaskor med babyvård: baby creme, baby olja å bubbelbads olja.
Hade tydligen inte svarat rätt på alla frågor i formuläret så jag fick ett tröstpris, typiskt :)

Nu sitter Moa och myser eller snarare håller låda i babysittern i sin nya fina pyjamas å klockan är 22.44.
Det får bli en liten stänkare å se om tösabiten vill sova sen...

Natti natti!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hehehe jaa visst vettu vilken överraskning man får när man öppnar den dosan=) kör försikigt nu de ska bli snökaos imorgon och på torsdag i nedre sverige!! God jul!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...