- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 12 december 2010

Grattis grattis!

Idag fyllde pappsen, min pappa, år så jag tog Moa och for hem till byhålan Degerfors.
Så det blev fika med ena brorsan med familj, mamma och pappa, mormor å ja å Moa. Pappsen hade pratat om en pannlampa, å så här glad kan man bli av en sån pryl:



Kusinen Linnéa. 'Jag älskar min kusin, hon är så söt', sa hon.
Du e allt bra go du Linnéa :)

"3 generationer & en stam" ni som var med på fikat förstår :)
Annars är det 4 generationer :)

Moas kusiner var lite busiga på kvällen. Linnéa kom ner från ovanvåningen och sa: 'Elias sa fjärtbajs'. Sen gick hon upp och sa:' Fjärtbajs på dej med!'.  Hihi.... sen blev det fjärtkorv och alla möjliga kuliga ord :)

Så nu stannar vi här i Degerfors en vecka och har lite minijul här för att sedan fara hem till Norrköping & hämta sambon för att sedan fara vidare till nästa byhåla Ljungby.

Innan jag åkte till Degerfors var jag inne på mitt jobb, Blomsterlandet, och kikade in. Mija Kinning från bygglov var och inspirerade kunderna och gjorde massa knasiga saker, som att hänga julgranen upp och ner:



Igår hade vi minijul hos Alex & Konrad. Vi bytte våra 50-kronors julklappar och myste. Stackars värdparet som hade odör stank på toan i ett par timmar (hoppas lukten gick bort sen). Jang fick denna underbara flaska: rövdoft på burk. Ja säger URK!!! Det luktade rutten bajamaja!



Ludvig & Gustaf busar med bilen...

Julfin lite tösabit.



2 kommentarer:

Lena Ohlsson sa...

Hihi... vilka fina bilder o kuliga kommentarer :) Vilka var det som inte kunde somna i bilen tror du, eftersom de var tvungna att öppna sina julkalendrar först.

anna-karin sa...

Det är klart, det viktigaste på hela dagen! hihi
Öppnade min på morgonen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...