- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 8 januari 2011

Aptrött & vill sova!

TRÖTT, TRÖTTARE, TRÖTTAST!


Just nu går vi som sombies här hemma! 
När man är 27 år trodde jag man skulle få göra som man vill, men ICKE! :)
Vi har en liten underbar tösabit som inte vill sova. Igår däckade hon i min famn , vid 20.00, efter hon lagt av en redig bajsblöja & spytt upp all gröt. Så det var bara att sätta på en ny pyjamas å ny bölja å hoppas på det bästa. Å hon somnade och man blir så lycklig :) Sen gick jag å la mig vid 11 tiden på kvällen å vem är det inte som vaknar precis när man har somnat, jo den lilla underbara :)
Sista gången jag tittade på klockan innan jag somnade var 04.00. Moa hade äntligen kommit till ro och slutat spotta ut nappen, vrida på huvudet å gny.
Å där trodde jag att jag skulle få sova, men vem behöver det??!!? Då hör man nån av våra kära grannar som utövar högljudda nattliga aktiviteter *SUCK*.
Jag bäddade ner Moa i sin säng och gick å la mig på soffan å äntligen fick ja sova, 04.30 :)


De är underbara de små liven. Det är så konstigt för hur jobbig natten har varit så har man glömt allt när man vaknar och få se världens goaste unge le :) 


På tal om något helt annat, vad "härliga" grabbarna är när de blir sjuka. Citerar min kära sambo...."är det normalt att snyta sig så här många gånger? jag har snytit mig 6 gånger innan jag gick till jobbet".....Inte lätt att vara förkyld :)
Fast lite synd är det om han för han fick åka till ögonläkaren för att han har sån värk i ena ögat. Men de hittade som tur var inget fel, beror troligen på förkylningen så nu är det bara att knapra tabletter. Å 300 kr fattigare :)


Måste ge mig själv lite beröm, har varit ute å gott i 3 dagar i rad. I torsdags trotsade jag vädret och gav mig ut efter det snöat å herre gud vad trött jag var när ja kom hem! De hade bara hunnit ploga på ena sidan så jag gick nästan runt hela stan å var hemma 1 ½ timme senare. Fast jag fick ju min promenad iaf, undrar om man kan räkna det som för två dagar? :P


Igår var vi till BVC. Det var dags för 5 månaders sprutor, vägning och mätning. 5480 gram å 61 cm. Sen pratade vi om maten, eftersom det är lite tjorvigt att ge i henne flaska. Jag trodde att det hade löst sig lite med de nya napparna till flaskan, men inte. Så nu blir det mer gröt, amning och smakportioner. Potatis å morot var igen höjdare, hon bara skakade på huvudet å gav miner :) Å dagen innan hade jag gjort broccolipuré så vi hade puré över hela köket!! Blir å putsa fönsterna nu titt våren  hihi... Men det var tydligen inte heller nån hit så det blir att inhandla lite palsternacka å fortsätta med potatisen. Skam den som ger sig! :)


Jo, just! Hittade mina favorit ljus på rean på Åhlens! Och en ny doft: fresh cotton. Luktar som doften från linneskåpet, helt ljuvligt!




Nu kallar tvättstugan!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...