- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 9 januari 2011

Vågar jag?

Vågar ja? jooo....
Precis för en stund sen skrev jag på facebook att Moa äntligen somnat och vad händer då? Jo, hon vaknar när jag precis lagt ut inlägget. Lilla skrutt...

Nu sitter man här själv för vår lilla Moa och min underbara sambo däckade vid 20.00 nu på kvällen. Det är så skönt att se att äntligen Moa har kommit till ro...för åter igen blir hon jätte ledsen och gråter och skriker sig till sömn. Å hon är så trött så trött.
Och så vaknade hon för en stund sen å ill gråter, det är hjärtskärande! Så hon fick somna på mitt bröst i soffan. Nu ligger hon i sängen och vi håller tummarna att hon sover, iaf någon timme till.

Inatt somnade vi halv 2. Men jag blev väckt av att nån rolig prick som tyckte de skulle avfyra lite fyrverkerier kl. halv 4 på natten!! Sömn vad är det??

Vilket prov man sätts på som förälder!! Jisses! Å vilket tålamod man måste ha...ibland känner man sig som en väldigt dålig mamma som inte orkar :( Men något har jag att trösta mig med: Vi har lyckts äta en smakportion idag :))  Stolt mamma *hhi*. Palsternacka-puré var tydligen gott så nu på kvällen gjorde jag lite extra å frös in. Å så har vi nog, säger NOG, hittat en ersättning som Moa gillar. Å självfallet är det bland de dyraste, en ekologisk sort HIPP. Gourmé redan? :) Men vad gör man inte för de små, jo ALLT såklart :)

Idag tog vi död på lite tid å tog en promenad till COOP Forum. Halt som tusan å mörkt, men det är bara på med reflexer och hålla krampaktigt tag om vagnen å ge sig ut!
Och nu köpte jag den rätta osten: Kolmårdsost Svart. För här om dan så var jag och handlade och hittade inte Kolmårdsosten så jag tog en annan sort, nån dansk ost.
Å fy för bubblan så det luktade!! Lika illa som Moas värsta bajsblöja!! Ingen höjdare de inte :) Så nu överlåter jag bajs-osten till sambon annars åker den i soptunnan!

Imorgon är sambon ledig så vi bestämde att vi ska ta en fika på stan. Ska bli skönt att komma iväg lite alla 3, det är så mysigt.

Sitter här och funderar på lite nya saker: Ska plocka ner julgardinerna men jag har inga andra så jag ska beställa nya. Men de som vi köpte förra året har tydligen utgått :( De va jättefina i lite shabby chic stuk. Å det är tydligen ingen i stan som säljer sånna heller.
Dess köpte vi till Moas rum förra året å vi vill ha dem i vardagsrummet också.
Sen funderar ja på att ändra designen på bloggen. Den börjar bli trist å tråkig. Fast det tar sån lång tid att fixa å när ska den tiden finnas?..

Nä man kanske borde ta och passa på å sova lite man vet ju aldrig hur natten kommer att se ut. Fast det är svårt att sova när man inte är trött...

2 kommentarer:

Johanna sa...

Den där roliga pricken var tre stycken och de smällde utanför vårat fönster de lät som om någon sprängde något:S tänkte ringa polisen för de siktade rätt ut mot stora vägen eller mot alla bilar som stod parkerade på gatan, jag var inte så glad:s men de slutade sen iaf skönt=) fullla var dom också och skrek och hade sig:/ så kan de va ibland=)

kram johanna

anna-karin sa...

Å ja trodde dom stod här utanför oss å hade samma tanke, snart kommer en raket in :)
Vi får ta å ge igen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...