- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 11 januari 2011

Helt underbart!

Så underbart det är att ha sitt egna lilla liv sovandes på sitt bröst, känna hennes tunga andetag och lyssna till de små snarkningarna : ) Så ljuvligt! Å så sitter man där i soffan och bara njuter av att få vara varandra nära. Då gör det inget att ännu en natt har varit jobbig...


Igår tog vi oss till stan och tog en fika. Så skönt att komma hemifrån liten och få vara tillsammans alla 3. Å en kopp te och en chokladbiskvi är inte så dumt :)
Mums!
Å nu har jag köpt lite nya hissgardiner! Så igår började jag å städa bort julen. Fast egentligen var det tänkt att jag och Moa skulle vila lite på eftermiddan men det ville inte Moa :) Så hon fick gå till pappa och jag försöka vila själv istället. Men det var inte så lätt att komma till ro. Vår lilla kära söta dam har börjat att jollra väldigt HÖGT. Tydligen väldigt kul att upptäcka sin röst i högsta läte, så söt. Så det var bara att kliva upp å ta tag i snabeldraken istället å få bort våra stora husdjur i sängkammaren *skäms*. Dom hade tydligen frodats väldigt bra bakom dörren. Faktiskt inte likt mej att inte feja så onoga, men nån gång ska vara den första :) Men nu är det kliniskt rent och vårgardinerna uppe och staken borta från fönstret, riktigt härligt! 
Jag hann inte med hela lägenheten för det blev lite kvällsmat å glo på tv Halv åtta hos mej. Riktigt roligt och underhållande program. Imorgon börjar en ny matlagningstävling på tv så då ska jag sitta bänkad framför tv:n!

Ikväll slänger jag nog in lite bilder på mina nya gardiner efter vi tagit vår dagliga promenad, får bli en långpromenad till Citygross idag. Då är man lagom trött och seg så då har man väl förtjänt av att festa på tacos?! : ) Bara att vänta till älsklingen kommer hem, runt halv åtta :(

Älskling: Tusen tack för att jag fick sova den där extra halvtimmen på morgonen! Är en något piggare mamma nu :) Puss!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...