- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 21 september 2011

Svamp, glass å nya pjux!


7 liter kantareller & 10 liter trattisar!

ÄNNU MERA SVAMP!
Undrar hur mycket man orkar plocka eller snarare rensa :)
Det blev en tur till skogs i måndags alldeles allena å gud så skönt att komma iväg själv för en stund fast lite pirrigt när man inte har sin andre hälft när man traskar i skogarna. Fast jag har ju GPS:en men ändå...
Jag gick i en ny skog som inte var så stor och ser något kul och första tanken: "Kantareller! fast nej det kan det ju inte vara, Jo det är det!!" Ett riktigt bra ställe!
Egentligen var det dagen innan, söndagen, som jag skulle åkt till skogen men tankloket på bil f-n har fastnat så ja kunde ju inte tanka och en rasande Anna-Karin kom hem och storbölade för att hon inte fick komma ut i skogen...Jag kände mig som en 3 åring en lördag som inte får sitt lördagsgodis. 
Tur är väl att jag har en snäll sambo som åker till bilmecken och fixar provisoriskt tanklocket och jag kan åka ut till min kära svampskog dagen efter. Min hjälte, min sambo Andreas!
Å han är rätt så go han, har bakat kärleksmums till min förvåning med en liten liten liten gnutta hjälp och goda vart dom! 


Igår kväll provade jag glass maskinen som jag fick av svärmor sist vi var på Ullared. Så det blev hemgjord vaniljglass på kvällskvisten å oj så gott!

På förmiddan tog Moa och jag en rejäl promenad till andra sidan stan till loppisen med barnkläder som jag fick nys om och hittade 2 par skor till Mao. Visst, kanske inte världens snyggaste och dom är begagnade men dom funkar kanoners i sandlådan och höstens promenader.



Dags att dyka ner i svampkorgen och rensa mer svamp....

1 kommentar:

Syster sa...

O´boy vad ni fixar och grejar! Egen glass, I´m impressed! Fina pjucks, måste fixa till Emma oxå. Hoppas, hoppas ni kommer snart!! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...