- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 17 september 2011

Skördedag på Färgargården & loppisfyndat!

Idag fick vi roa oss själva Moa och jag eftersom pappa Andreas jobbat & öppna förskolan har stängt på helgerna.
Idag har det ju varit en sån strålande härlig dag, varmt och solsken så idag på förmiddagen blev det en sväng till Färgargården där det var skördedag. Vi passade på att gå in i ett hus där det var en pomolog så nu vet vi vilka sorter vi har på tre av våra äppelträd iaf: Cox pomona, Lobo & Gravenstein. Sen blev lite gott med hem som rök abborre och sik som snart ska mumsas på.

Sen blev det en runda på Himmelstalundsloppisen och se om vi kunde fynda några skor till lilla Moa. Hittade ett har gammelrosa läder sandaler i Kavat för bara en ynka tia. Men dagens stora fynd var nog bärstolen som jag bara sprang på precis när en tjej skulle plocka ihop alla sina saker. Jag har tittat lite på en sån tidigare och nya är de för dyra för att bara använda någon gång och på blocket fanns det men för ett par hundralappar. Så jag var så glad att jag hittade denna retro bärstol för en ynka tjuga! Kanske inte stans snyggaste men fullt funktionsduglig och kommer det inte till användning så är det inte så många kronor som går till spillo.


Det verkar ju som att mina affärer går ganska bra just nu :) så det är bara att hoppas på att bärselen blir såld imorgon när en ska komma och kolla på den.
Har lagt ut lite barnkläder på Tradera som går ut ikväll, bara hoppas att dom budar bra nu!

Imorgon ska vi förmodligen till min faster Eva men Moa börjar bli förkyld och var kinkig nu på kvällen så vi får se hur det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket säger vi båda två
Tommy o Carin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...