- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 6 februari 2013

Värsta biffen!

Usch vad less jag är på att laga mat just nu! Jag blev precis klar med pannbiffarna, kanske inte den snabbaste maträtten att gör när man slutar efter kl sju på kvällen, men men nu är dom iaf gjorda och det doftar himmelsk gott i vår boning!

Den mesta, näst intill all, matlagning görs av mig (!) i detta hushåll och nu tryter både fantasin och definitivt orken när man ska laga mat efter jobbet och nattningen av dottern.
Igår kväll svängde vi ihop något av det vi hade i kylen när båda var så där lagom pigga och på humör så det fick bli något snabbt- en enkel pastasås med champinjoner, crabsticks och ört/viklöksås till lite spagetti och det vart faktiskt riktigt gott!

Vad står på eran meny i veckan?..

2 kommentarer:

Mamma C sa...

I morgon blir det hemmagjord pizza och i helgen ska gubben göra en skinkstek i römertopfsgrytan. Ibland brukar jág kolla på tasteline, Ica eller allt om mat på nätet. Där brukar man hitta lite inspiritation.
Kram

Gubben på jobbet sa...

Tjena..."Tussa"

Berätta inte det där om att JAG ska laga mat för någon på jobbet...då får dom ju veta att jag inte är sådär "tuff" som alla tror *ler*

Som Mamma C: skrev, så ska hon fixa till pizza när hon kommer från jobbet. Jag är rätt nyligen hemkommen från läkarbesöket...det mesta verka bra...eller iaf. för åldern bra...JAg har hunnit tända kamin i vardagsrummet så en skön värme börjar nu sprida sig i vårt hus..Dessutom är badtunnan på uppvärmingin oxå, så när Pizzabagerskan kommer hem så är det nästan badklart. Sedan ska vi ju såklart se på "På Spåret" VAr rädd om dig/er, så ses vi på Måndagmorgon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...