- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 15 januari 2011

Då var vi här igen! :)

Vart ska man börja?
Vår stationära dator har lagt av! Så jag har inte orkat att ta fram laptopen eftersom man är vad med den stora. Så nu var det 4 dagar sen jag gjorde nån kråka här, å vilket kort minne man har! Tur att man plitar ner lite strunt här så man vet var dagarna tar vägen.

I onsdags var vi inbjudna till öppna förskolan eftersom träffarna med föräldrar gruppen var slut. Å jisses vad nervös jag var på morgonen när jag vaknade! Kändes som när man skulle göra ett föredrag för klassen eller som första dagen på jobbet. Så löjlig man är...men det var riktigt mysigt även fast ja inte kände en kotte! Först var det dockteater å sen sångstund. Sen har dom en jätte mysig "fröken" eller vad det kallas, Lynna. Vi satt å pratade en stund. Berättade att vi inte sover så mycket om nätterna men så sa hon: Man får nog ställa in sig att inte sova så mycket på ett år, eller 3, sa hon och log. Å det är ju sant....
Så det blir nog att gå dit fler gånger.

I torsdag vet jag inte vad vi gjorde... Vet iaf att vi tog en lååång promenad. Ända till City Gross som vi skulle gjort för nån dag sen men då hade vi ingen ork :) Å vilken promenad det blev! Hade köpt potatis, för de hade 5 kg för 10 pix! och så blev det lite annat i matkassen så det var väl cirkus 7 kg extra att dra runt på!!

När vi kom hem gjorde vi tacos lagom till Andreas kom hem. Så gott :)
Snö, snö å mer snö. Å kallt ute men ut ska vi!

Vad hände i fredags?? Minnet är ju för illa!
Då blev det fiskgratäng och potatismos lagat och sen tog vi en promenad till Eneby och handlade lite mat på eftermiddagen. På kvällen skulle Andreas spela hockey så jag myste till det med scones till Let's Dance å lite hemma gjord, bränd kladdkaka. Ja, jag glömde den i ugnen *suck*. Men den gick att äta ändå.
Jag trodde att Moa skulle somna tidigt på kvällen men när jag lagt henne i sin säng blev hon blixt vaken, så kart! Så hon fick va med och mysa i soffan framför tv:n :)


Idag är älsklingen ledig så vi ska till Hageby centrum å ta en fika. Sen blir det hem å baka något gott som vi ska ha med till badhuset imorgon! Ska bli premiär bad för Moa i badhuset och våra vänner Jenny, Jang å lilla Ludvig. Blir väl inget långbad för Moa med det kan nog bli mysigt ändå. Vi tar ju med oss lite fika så vi kan mysa lite även från badkanten.
Vi får se hur det går, för vad göra man av barnet när man ska duscha, å sen ska man ju klä på sig också? Blir nog att ta med skötbädden å  kanske få lite assistans av Jenny :)

Jag inspekterade in baddräkt och krånglade å ålade i mig den, sitter som en smäck! haha...jaja man kan ju inte vara snygg alla gånger : )   Tur att man har en sambo som tycker om än ändå *puss på dej*!

Dags att fixa till sig lite så vi kan rulla iväg.
Återkommer med resultat efter badpremiären å bild på Moa än den inklämda mamma in baddräkten :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag har funderat på samma sak, vart tusan gör jag av Luddde när man ska duscha? Fast jag tänkte kränga på honom på dig.. :P Vi får turas om helt enkelt! Ska bli jätte kul! (Förutom den där visa-sig-i-baddräkt-biten..) Och visst är det bara barnen och pojkarna som kommer komma på bild imorgon? Fy tusan jag vill inte fastna på bild i de där "kläderna".. Haha.. :P /Jenny

Alex sa...

Jag vill så gärna följa med, Gustaf har inte heller badat på badhus, jag ska försöka att tjata på min Gubbe så han blir lite på iden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...