- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 24 januari 2011

Kvällsgryta á la ak!


 
Nu sover vår prinsessa så sött i sin säng.
Hon fick välling ur sin nya flaska Dr Brown's. Funkade absolut inte först men sen tog hon, å slörp så var vällingen slut. Gott med majsvälling. Nu får vi se hur länge vi får sova i natt.
Idag har det varit en mysig dag, sambon ledig å Moa på strålande humör.
Nu på kvällen tog vi alla 3 en promenad till Willys och handlade. Vi passade på att handla blöjor eftersom dom hade tag 3 betala för 2. Det är nog första gången jag ser det på blöjor och det gillar vi skarpt! För det går ju åt ett par stycken om dan, blöja hit å blöja dit : ) 
Så det blev lite sent när vi kom hem, strax innan åtta, och Moa får sin kvällsgröt i vardagsrummet undertiden som mamma tittar på Familjen Annorlunda på tv. Å det gick ju kanonbra! Heja heja, vilket team vi är!! :)

Sen blev det en kycklinggryta á la AK så här på kvällskvisten och man tager vad man haver hemma!

Kycklinggryta á la AK


800g    Kycklingfiléer  skurna i bitar
4st       Morötter 
2         Lagerblad
Ca 5   Svartpepparkorn
-"-      Kryddpepparkorn
-"-      Vitpepparkor
Några msk Kalvfond
Redning
Och vatten så det täcker.

Sen är det bara att skala och skiva morötterna och lägga i en kastrull med alla kryddor.
Bryn kycklingen och i med dem i grytan. 
Häll på vatten och fond. Låt koka upp och sen sjuda tills morötterna är klara och red av.

Supergott och enkelt, klart på ca en halvtimme!

Nu ska jag krypa ner i sängen hos min sambo och njuta av att läsa den ny inköpta tidningen i lugn och ro tills man somnar (blir nog inte så många rader).

Natti Natti!!!

2 kommentarer:

Syster sa...

Så skönt att hon slurpar välling. Ni får lära ut knepet sen!!

anna-karin sa...

Ja välling är gott! Fast jag tror nästan hon tror att hon ammas för det funkar bara om hon ligger tätt intill mig som om hon ammar. Tänk va jag är bra på att luras! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...