- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 15 februari 2011

Det blommar i vårt fönster!

Å de doftar gott också!
Just nu blommar det i vårt köksfönster, en liten mini phalanopsis och en oncidium (kommer inte ihåg vilken sort). Nu när man varit förkyld har jag inte känt doften från oncidiumen men nu när nästäppan börjar släppa känner man den underbara doften!! Som parfym! När jag tänker efter är det nog första gången som den blommor sen jag köpte den på orkidéutställningen och det var nog för något år sen. Annars blommar den andra oncidiumen flitigt 'Tiny Twinkle'.

Den doftar så gott! En fröjd att stå å diska just nu :)

Oncidium 'Tiny Twinkle'
Det blir nog att ta en sväng förbi jobbet nu i veckan för det är orkidéutställning. Det är sååå härligt att gå runt och kolla på alla olika sorter och alla dess färger och former.

Igår var det alla hjärtans dag så jag å Moa bakade en kaka till kvällen som vi tänkte överraska pappa Andreas med. Vi tänkte tydligen lika dant för vem är det inte som stod i dörren med en semletårta om inte Andreas. Så det blir lite sötare kvällsmat än vanligt :)
Vi gick och la oss kl 21 på kvällen, inte likt oss! Men så skönt det var att sova fast jag vaknade kl 1 på natten och trodde det snart var morgon :)

Mina gosisar!

Igår var vi på BVC för 6 månaders kontroll. 6050 kg tung är lilla damen nu och 64,5 cm lång. Maria på BVC sa: är hon verkligen emot med huvudet? , när hon låg för att mätas. Så hon växer så det knakar...inte konstigt att kläderna blivit mindre.
Sen stannade vi kvar på öppna förskolan en stund och kollade på dockteater och åt mat.


Nu blir det golvläge och titta på playhouse Disney med Moa!

Morsning!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...