- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 3 maj 2011

Jag ser de snöar, jag ser de snöar de var väl roligt...?


Näää inte ett dugg!
Jag vaknade i morse av att sambon som svor i köket: 
'men va i helvete' eller något i den stilen så jag tänkte vad var de nu som gått sönder, typ. Och så vaknade Moa så jag steg upp jag med och drog upp rullgardinen och utbrast 'men va i helvete, de snöar ju!'. 
Så nu under dagen har det snöat ett par gånger men tack å lov inget som lämnar något spår på marken förutom en blöt fläck. Så det kanske var tur att man inte petade ner de små potäterna i jorden för nån dag sen när det var varmt och inte satte ut blommorna i blomlådorna. Man är lite väl ivrig när den första värmen kommer.




Idag har jag ringt och grattat min mormor på sin 91 års dag idag. Hon var hemma hos mor å far och drack kaffe den gamla damen. Hoppas man själv får hänga i så länge!


Nu sitter man här å har lite så där små ångest över de goda chokladpralinerna man ätit idag som jag fick av faster Eva å Anders när jag fyllde år. Men snart är dom slut å tur är nog det för attans vad onöjd jag är med min tjocke mage! Ser ut som man är gravid igen *suck*. Men i morgon är ett gympapass bokat på Friskis & svettis så då ska de tas i och en skön bastu efteråt.


Nä nu är det dags att ta tag i lite dammråttor här och var nu när Moa sover. Inte är det lätt att dammsuga när man har en liten som inte är överförtjust i dammsugaren heller...Hoppas hon inte vaknar av ljudet, det återstår och se.
Snabeldraken: Here I come!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...