- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 25 juni 2011

Midsommar

Då var midsommar över, lite synd för det är en sån mysig dag.

Dagen började med att vi ställde ut en hink med blommor som barnen kommer och hämtar för som sedan ska pryda midsommar stången. Men detta år blev det bara praktlysing som fick bli vårt bidrag till stången.
Sen fixades det lite och hem och koka färskpotatis i stora lass.

Som sedvanlig tradition firade vi midsommar med våra kära vänner på vår kolonilott. Det dracks gott och åts massa mat och ännu mera mat så man rullade fram.
Runt 14 tiden så gick vi upp till dansbanan och var med när midsommar stången skulle resas och dansa bla små grodorna. Nästa år blir det premiär för Moa att dansa kring midsommar stången, ska bli mysigt :)


Så här dagen efter blir det alltid mat kvar så det blev sen lunch här i stugan för det som orkade att ta sig hit så här dagen efter festligheterna. Man var bra trött när man vaknade vid tio på morgonen fast det var skönt och vakna upp när det är undanröjt. Inte så konstigt att jag var trött, jag röjde undan allt så klockan var runt 3 snåret på morgonkvisten när jag gick och la mig och så skönt och gott man somnade!


Nu på kvällen har jag och sambon mumsat på brie ostoch kex och jag tog mig ett glas rött av flaskan som vart kvar sen igår. Sambon däremot hade visst fått nog från igår och tackade nej till alkoholhaltiga drycker idag :)

Snart kommer bilder upp från igår men nu blir det soffhäng och en slasktidning innan huvudet ska vilas...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...