- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 14 augusti 2011

En mysdag efter festligheterna igår


Idag har det verkligen varit en lugn dag med mys på golvet med Moa, matlagning och glo på dumburken. Så blev jag så där sugen som man kan bli på äppelpaj så det blev lite gott på eftermiddan efter maten, mums!

Jag önskar att jag hade ro i kroppen och ta det mer lugnt om dagarna och ha sånna mysiga lugna dagar som det blev idag, men det är svårt vill ja lova! Fast ingen är gladare än sambon när dom dagarna infaller. Och visst är det mysig att bara vara inne en dag och mysa, slö titta på tv, laga mat och bara ta det lugn.
Tror jag behöver koppla bort min hjärna med alla måsten och fix som finns att göra...

Nu sitter jag här och njuter av en kopp te och tunnbrödsmackor med kantareller och som jag var å plockade en sväng på sen eftermiddan. Finns det något bättre än kantareller? NIX!
Man skulle banne mig ha en egen kantarell odling på sin täppa, det vore något de!

Ja det är lätt att sitta och njuta av lugnet nu när Moa sover så gott i sin säng.
Att lägga henne på kvällarna går mycket bättre än förut, jag trotsar BVC lite och låter henne somna bredvid mig och kan lägga henne i sin säng nån halvtimme senare och hon sover HELA natten i sin säng nu. Både skönt för Moa att få eget space och vi slipper sparkarna i ryggen.

Men visst, det finns nog inget mysigare än att ha en varm lite krabat bredvid sig som luktar så gott...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...