- Följ med oss i vår lilla vardag

söndag 14 augusti 2011

Faster Eva 60 år!

Faster Eva och Moa

Moa's morbror Henrik

Det var kö till prylmarknaden

Min bror Clas körde Ernst-stilen, barfota med uppvikta jeans




Vy från huset

Det bjöds på mumsig efterrätt!



Igår var en sådan där alldeles underbart härlig dag!
Min faster Eva fyllde 60 år och vi var bjudna på kalas till hennes och makens sommarställe Hult i Vrena, en riktig sommarpärla!
Tänk ett mysig rött hus med gråa knutar inrett omsorgs fullt i lantlig men modern stil i harmoni, ängar krig huset, får som betar i hagen bredvid och en glimt av en sjö.

Vilken dag det blev; sol och bara något moln på himlen och alla goa nära å kära drygt 20 stycken som ville fira vår underbara Eva på sin dag.
Det bjöds, som alltid, på god mat och en helt underbart salig god chokladtårta till kaffet vars recept jag fick med mig hem till min lycka! Så snart den har bakats kommer bild och recept upp på bloggen och recept på det goda brödet fullproppat med massa nötter och frön.

En lite roliga sak de hade hittat på var "prylmarknaden" som var obligatorisk att gå och titta på. Där hade de ställt alla möjliga saker och ting som skulle byta ägare, allt från tallrikar och kälke till små figurer och grytlappar.Och det blev lottdragning på vissa ting för fridens skull  : )

Födelsedagspresenten från oss blev hemkokt hallonsylt, eget äppelmos och svartvinbärssaft.

Vi får tacka för den mysig dag med god mat att goa människor...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...