- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 22 augusti 2011

Vart tog regnet vägen?

I går kväll när vi tittade på vädret skulle det både åska och regna i massor idag så idag på morgonen packade vår lilla bag och drog till lägenheten och väntade och väntade på regn och rusk men inte kom det något oväder inte! Nå ja man får hoppas att det fina vädret håller i sig tills i morgon för då kommer 2 arbetskamrater och fikar i stugan.

Idag var det en försenad 1års kontroll på BVC men läkarbesök och sprutor. Nu är vår lilla flisa 71,3 cm ståtligt lång och 7590 gram. En ökning med 3 cm och 600 gram på två månader. 
Det är lite synd när det är läkarkontroll för hela besöket ska gå så snabbt för att hinna med alla barn som ska ha läkarbesök denna dag. Så jag fick inte se på kurvan men man antar att det var utan anmärkning för de sa inget om det men jag borde väl kanske ha frågat...

Idag kom Erika in hos oss en sväng på fika och det blev MYCKET bebisprat så mysigt så :) Ska bli kul när deras lilla knodd kommer i december.

Nu på kvällen åkte vi tillbaka till stugan, då med en väldigt väldigt ledsen och kinkig Moa. Jag antar att det var sprutorna som gjorde sitt också och inte bara trötthet och hunger. Hon somnade tillslut i min famn med flaskan  i mun men vaknade titt som tätt och drömde och var ledsen, får hoppas att morgondagen blir bättre när det kommer besök.
Sen skulle vi äta kvällsmat och insåg att smöret var slut och tur är väl att man inte har så långt till ICA MAXI här ifrån stugan. Så jag knallade dit och handlade och verkligen FYNDADE gummistövlar åt sambon. De skulle ha kostat 500 kr för ett tar jättefina, havfodrade Tretorn men nu reade dom ut massor av sko och dom kostade ynka 50 spänn, som hittat!

Imorgon bitti väntar en tid med akupunktur och jag hoppas att Rosalia kan hjälpa mig med min handled också för nu börjar det bli lite tröttsamt att ha lite små ont!

Snart får det bli ett maraton i bilder på bloggen som jag inte kunnat lagt in för sambon har kameran inställd på raw bilder så jag fattar nada när jag ska kunna ta fram dom i ett program mm. Så man får be sin kära sambo om hjälp men nu är det dags att knyta sig! Natti natti!

1 kommentar:

Billiga Barnvagnar sa...

Nu ska det tydligen regna och vara tråkväder en hel vecka i streck :( I guess hösten is here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...