- Följ med oss i vår lilla vardag

fredag 9 september 2011

Vi har gått å gått å gått

Mina stackars små ben!
Idag har jag gått massor vill ja lova. Först fram och tillbaka till öppna förskolan för att sen gå ner till stan och möta söta Erika för en fika och strosa i butiker och sen hem igen.
Men vi skulle ju ha tacos till kvällen ju och köttfärsen är i frysen på lotten så det var bara att knalla dit vid 18 snåret och via Netto för att köpa lite grönsaker och tillslut hem igen.
Så nu på kvällen tog jag mig ett varmt & välförtjänt bad å oj oj oj va skönt det var för det är ju inte varje dag man badar och pysslar om sig själv direkt.
Fast nattningen av Moa kan jag verkligen inte klaga på för den går galant fortfarande! Bad, pyjamas, välling i min famn och sen stoppas om i sin säng fast hon inte tycker att hon ska sova vårt lilla hjärta :) Men efter 5 minuter kan man tassa ut och ikväll har hon inte vaknat. I vanliga fall brukar hon det men somnar om av sig själv.

Nu har jag äntligen hittat en bra overall till Moa som är vattentät så vi kan leka ute nu när vädret inte är lika varm och strålande längre. Det blev en röd Kaxs från Kappah, typ som en skal overall, så när vi gick till lotten provtestade vi den i vagnen. Mycket nöjd över mitt köp och tur är väl det när det kostar en slant...

1 kommentar:

Mamma C sa...

Du verkar vara ute och traska omkring förjämnan :)
Jag såg dig ju häromdagen en bit från ditt hem. Men nu när vädret är så fint är det toppen att vara ute. Jag har gått en långpromenad nu på morgonen med Nzi. Chokladen du tipsade om har vi redan stoppat i oss.
Tommy hälsar till er

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...