- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 19 oktober 2011

Mys & bak i höstmörkret!

Värme och mys i höstmörkret
Jag tror att det är färdig jäst nu!

Nu börjar det blir riktigt mörkt på kvällarna och idag var det riktigt ruggigt ute med rejält med regn och blåst framåt eftermiddan. Då är det mysigt att kunna kura in sig i en gosig filt och tända massa ljus och det fick det bli en kväll som denna! 
Kvällarna är riktigt sköna  nu när Moa somnar så bra inför natten. Dom senaste dagarna har det blivit läggdags kl 18 med en helt slutkör och trött liten tösabit! Så nu får man nästan myror i brallan när man får så många timmar för sig själv och idag fick jag ett ryck att baka bröd när stumpan hade somnat. Det blev  focaccia-bröd och milda makaroner vad det jäste i bunken! Med det blev trots allt ett riktigt gott bröd med flingsalt, rosmarin, olivolja och självklart lite oliver i...fast bara på halva så älsklingen också man njuta av brödet. Ibland så... så är jag snäll :)





Dax att köpa nya oliver för nu är det slut i burken. Något tips på goda oliver?
(börjar bli dåligt med kommentarer här nu på sidan tycker ja! :)

Dags för lite skönhetssömn...soo lång långkalsong! 


2 kommentarer:

Syster sa...

Hej! Ja, jag har blivit lat med kommentarer. Jag hälsar bara på och läser vad du skriver. Men så kommer du ju snart och hälsar på in Götlabörg! Tjoho!

Mamma C sa...

Vilken tur att du får ha oliverna själv. Här hemma älskar vi oliver båda två. Så då är man där och försöker norpa den sista.
Riktigt skitväder nu, känns skönt att snart vara på varmare breddgrader.
Kram Mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...