- Följ med oss i vår lilla vardag

måndag 19 december 2011

Granen står så grön och grann i stugan






Nu är granen klädd och står så grann i vårt vardagsrum. I år blev det massor av röda kulor, röda rosetter och lite nytt gammalt pynt som jag hittade på Myrorna när jag var där i lördags. En hel påse med massa skojsiga kulor i form av kottar, hus, cello, stövel mm för bara ynka 25 kr, som hittat!

Jag funderar på om det är någon som smusslat ut pynt från vårt förråd för jag hittade varken den ena julgransfoten eller den nya toppstjärnan som jag köpte för ett år sen. Men jag hittade en gummi madrass på vinden som var fuktig så idag blev det ett samtal till felanmälan så att dom åter igen får kolla vindsförrådet. Förra gången skyllde dom på det kraftiga regnen så det blir spännande å se vad dom hittar på för ursäkt denna gång.


Nu är det inte långt kvar till julafton och snart är alla julklapparna fixade, bara mammas lilla klapp kvar så det blir en sväng till stan i morgon efter jag och Moa har varit på öppna förskolan och pappsen har lovat att städa undertiden som vi är borta, LYX!

Nu blir det bums i säng efter en smått hektisk dag på jobbet så både ögon, ben och själ behöver vila en stund...
Natti...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där Lill-Tussa....Mamma C:s gubbe här, jodå det gick bra den här gången oxå. Men nu vill dom prova ut andra karduller (meduciner) så vi får se vart det slutar, men än så länge hänger jag mä och tack för kramen du skickade via Mamma C

Hälsa...och kör försiktigt ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...