- Följ med oss i vår lilla vardag

fredag 16 december 2011

Vi sågar å sågar å...



Tar det aldrig slut?
Vi sågar å sågar å sågar...fortsättning följer...

Idag åkte jag lite tidigare till jobbet, Blomsterlandet, för att göra årets viktigaste val- nämligen att välja julgran.
I år har vi kanonfina rödgranar från 99 pix(!), formklippta som riktiga Disney granar men jag slog till på stort i år och valde en kungsgran. Det blev en kanonfin som nätt och jämt gick genom tratten som vi nätar granarna i- Britt drog och jag matade på och tillslut gick det!
Nätad och klar kör jag sedan hem granen efter jobbet och ställer den på balkongen. Så nu på kvällen när jag ska sätta den i foten så hittar jag INTE foten men efter lite rotande på vinden hittas den och nu ska sen bara sågas...just det det ska SÅGAS också, men vart är sågen?
Ooops...
Upp igen på vinden, rotar runt bland alla kartongen för att hitta något som liknar en såg och efter en 20 minuter hittar jag en minisåg på 30 cm. Jag börjar fundera på vad man annars kan använda men det är ju inte så att man äger en yxa när man bor i lägenhet och den vanliga sågen är i stugan på kolonilotten så jag och min minisåg tog en match med granen- det tog BARA 25 minuter och dagens styrkepass är över!


Men nu står den äntligen så grann, sågad och klar i sin fot och väntar på att bli pyntad...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...