- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 13 december 2011

Lucia


Idag är det redan den 13:e december och lucia. 
Jag hade faktiskt ställt klockan på 07.00 men jag orkade inte gå upp eller snarare råkade somna om till strax innan kl åtta så jag hann iaf se när luciatåget gick ut från kyrkan på tv:n :)
Idag blev det en sväng till öppna förskolan och Moa hade sin nya stass på sig- pepparkaksflicka, så söt så söt...
Senare på kvällen mötte jag upp Chatrine och hennes söta son Jon utanför Hedvigs kyrka för att se på I väntan på Lucia men det var verkligen inget att hänga i granen, kan lätt såga det längs fotknölarna! Det var ett "förband" med en trio med tjejer som sjöng amerikanska julsånger till inspelad hög musik och mitt upp i allt blev det hipp åttiotalsmusik med kortkorta svarta klänningar, kanske inte det man väntar sig när man ska gå i kyrkan. Nej jag vill ha det traditionellt och stämningsfullt med mysig julmusik och framför allt inte vrålande högtalare. Men till slut kom Lucia med tärnor och kvällen var räddad!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...