- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 5 december 2012

Jag ser det snöar....

...det var väl rolig HURRA! Eller?
Hualigen vilket vinterväder det huxflux blev med snöflingor i massor fast lite mysigt är det allt.
Men det var så där lagom kul att ha pulsat och dragit sig fram i snön med vagnen till dagis på sin ledig dag för ett uppföljningssamtal och så är det INSTÄLLT och de har glömt att ringa! Det var bara att bylsa på sig alla kläderna på Moa och mig igen och försöka forcera fram med vagnen genom alla snövallar igen. Men alla kan ju glömma å jag fick ju bra motion :)

Idag blev den riktig mysig dag trots elak huvudvärk så vi sov en stund idag jag och Moa och sen framåt skymningen på eftermiddagen gick vi ut och åkte pulka, gjorde snöänglar och lekte i sandlådan som Moa kallade snön när hon satt där och grävde snö i sin hink. Jag gjorde ett tappert försök att göra en snöbollslykta men efter att den rasat ett antal gånger(behövs ju kramsnö!) så hade vi snöbollskastnigen istället, mycket roligare!
Sen grävde vi fram vår parkeringsplats och när sambon kommit hem blev det pepparkaksbak så nu doftar det härligt här hemma...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...