- Följ med oss i vår lilla vardag

onsdag 22 januari 2014

Första passet inbokat!

Men hur gick det med det? Åt pipsvängen såklart! Jag passade på att fixa ett jympakort på Friskis innan jul eftersom jag hade friskvårdscheckar som jag fått från jobbet som skulle gå ut 2013. Så det blev ett halvårskort och nu är datumen inbokade för jympapass två månader framåt. Skulle egentligen gått på första idag men lille Philip är inte riktigt kry så jag är lite trötter efter att ha fått suttit upp och sovit med han pga slem i halsen som han inte får upp.
Usch å fy vad jobbigt det är när barnen är sjuka. Vi fick lite smått panik när vi vaknade vid fyra i natt av att Philip försökte kräkas upp slem men det kom inte upp något. För övrigt är han pigg och glad som vanligt men usch vad man sover, eller vill inte sova, när man vet att han mår som han gör. Vi fick ringa till 1177 eftersom han verkade vara så ansträngd och hes! Vi fick rådet att åka upp till barnakuten direkt men efter en stund lugnade det ner sig och han åt lite och somnade om i min famn sittandes.
Mycket ska man gå igenom!

Nu har jag mina små troll här bredvid mig sovandes, en trött Moa efter en dag på dagis. Så ikväll skippar vi jympan och myser hemma istället.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Ja, fy vad man blir orolig när de små trollen inte mår bra. Förstår att du/ni är trötta när det inte blir någon riktig sömn.
Vi hoppade gymmet idag med. Men i morgon ska vi dit.
Kram Mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...