- Följ med oss i vår lilla vardag

tisdag 1 mars 2011

Tacka gud för att det finns bra doktorer som lyssnar!
Var hos en doktor Fernandoz idag och fick nya tabletter för min migrän. Bara hoppas dom hjälper och att det inte blir en billig fylla som med de förra tabletterna. Sen fick jag nått recept för magen också. Han trodde det var nån bakterie så det togs lite prover också, får se vad de visar. För jag hatar att hela tiden känna att man är hungrig och tryck i magen :(
Men det är inte alla som får träffa bra doktorer vill ja lova. Syster yster var iväg med Joel för han hade fått utslag. Det är nässelutslag det kan du googla på så kan du läsa, sa läkaren till henne. Undrar vad han gick för utbildning? Vad är det då för mening med att gå till doktorn om man ska googla själv? :)

Moa skrutten är fortfarande dålig, fast ingen spya än så länge. 
Jag mötte Marie, som vi har på BVC, när jag var på vårdcentralen så jag haffade henne för att rådfråga. Antagligen nån bacillusk så vi kör semper magdroppar ett par dagar och hoppas på att det hjälper. För nu har jag tvättat ett par maskiner med tvätt med både det ena och det andra på kläderna. Tur att man är hemma om dagarna så man lätt kan få en tvätt tid.  


Idag blev det 2 timmars go och mysig förmiddagslur med Moa. Hade tänkt och sitta och läsa lite tidning med blev så aptrött och för en gång skull lyssnade jag på min kropp och gick å la mig. Man behöver ju faktiskt inte göra tusen andra saker innan man ska sova. Doktorn frågade om jag stressade mycke, å det tycker jag inte men man flänger ju runt hela tiden och gör ditten å datten så det kanske är det som strular till sig för magen. Dags att ta det lite coolare antar ja. 

Inte Moa men än väldigt söt bebis som fanns på en läkarsidan om sömn
Nu ska ja kolla på alla avsnitt som jag missat på tv, lite från Halv åtta hos mej & serien Gynekologen från Askim. 
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...