- Följ med oss i vår lilla vardag

lördag 22 januari 2011

En liten tår...

Just nu skulle jag vilja gömma mig i ett hörn och äta god mat, sen glömmas bort och få sova!! För att sedan åter vakna pigg, glad, smal å snygg!!

Oftast sitter man här och skriver om allt som är så underbart men det är inte alltid man är uppe på de små rosa molnen vill ja lova.

Nu på kvällen har Moa varit lite små kinkig och det är dags för mat. Så jag sitter där och ska ge Moa sin favorit gröt och hon totalvädrar att äta, så som hon gjort hela dagen (så det slutat att hon får amma iaf). Å så sitter man där å gråter och allt känns hopplöst! Men Moa sitter där och avfyrar flin efter flin.... Lill skrutten!
Ibland är det skönt att få gråta lite. Man blir lite lugnare efteråt.
Sen kramar man om sin lilla pluttunge som bara är så där glad man kan vara! : )

Efter nån timme så provade jag igen med mat för hon var så ledsen och inte ätit. Så jag lägger henne på filten i soffan och går ut i köket för att göra välling. När jag väl kommer in i vardagsrummet med förhoppning att hon ska ta den underbara vällingen så har hon somnat! :)  Men hon vaknar väl nån gång å är hungrig.... :)
Man kan inte styra allt :)

Jag hoppas verkligen att de där promenaderna jag gör, nästan varje dag, ger resultat snart annars blir jag galen! Å jag är så himla förbaskar på mig själv som inte kan låta bli den där dumma chokladen!!!
Nä nu ska jag banne mig skaffa det där gymkortet på Friskis och svettis, nån gång borde jag väl hinna med/pussla så jag får komma dit??

Nu är Andreas på personalfest i Linköping och äter antagligen gott. Man är helt klart AVIS! Men jag ska unna mig nån svamp macka av dom plockade kantarellerna från i höstas. Det blev ju inga sånna mackor igår, det hanns inte med.
Det är man väl värd när man har städat och moppat lägenheten?! :)

Goda små saker...

1 kommentar:

Syster sa...

Hej Gumsan! Ja visst är det skönt att gråta en skvätt, bryta ihop ett tag o komma igen! Måste säga att du är himla duktig som får ihop allt när andreas jobbar så långa dagar. Jag skulle också deppa om Jocke var borta så mycket. Det är inte så festligt att sitta själv med en krånglande bebis alla gånger! Hoppas att söndag blir en bättre dag! Ta hand om dig! Massor av kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...