- Följ med oss i vår lilla vardag

torsdag 19 maj 2011

Raskt bullbak!

Imorgon kommer svärföräldrarna så jag passade på att baka vaniljbullar nu på eftermiddan. Fast det är lite att utmana ödet att baka så snart inpå läggdags för Moa och när man var ensam med henne, men det gick ju kalas bra!
Jag har nog aldrig bakat bullar så fort! Gjorde degen, under tiden som den jäste blev det bad, ny blöja och pyjamas för Moa och sen preparera köksgolvet med alla leksaker man hittar å baka ut av bara f-n, rent ut sagt!


Igår hanns det med mycke. Lagade mat vid halv 9 på morgonen sen blev det öppna förskolan och jag fick med mig Chatrine dit, mycket skojsigt.
Sen blev det en tur till kolonilotten och röjde i stugan, diskade och dammsög, damma och moppade golv. Så nu är det fint som snus där inne! :)
Jag hann till och med att träna på kvällen som jag uppskattar mycket! Så skönt att få komma iväg en stund å bara va och basta efter att jympat som en idiot.


Jag skulle ha filmat Moa!
Det var när vi skulle gå hem från stugan igår som Moa fick låna min pet flaska, eftersom alla leksaker tydligen inte är så roliga längre. Så när jag stannade och skulle ta upp en grej undervagnen så dunkade hon flaskan i huvudet och jag ska 'dojnk' och hon verkligen gapskrattar, så härligt att se! Så hon fick slå den där flaskan i huvudet ett par gånger och skratta som bara den, vårt lilla busfrö.
Inte behöver man leksaker när man har en pet flaska :)

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Hej Tussa lille...Mamma C:s gubbe här....Någon i chefsposition eller om det var en "polack" hade slängt detta i containern...Jag kan inte se grejor i dess skick passerade till avfall...så jag tog hand om "ditt" bord o gjorde det funktionellt igen *s*

Kram hälsa din Andreas

Syster sa...

Tänk om jag hade hälften av din energi! Jag vill oxå ha bullar! Jag såsade runt mest hela dagen och gjorde inget vettigt... Moa är ju bara för rolig! Kram kram

anna-karin sa...

Tur att sånna som du finns Tommy som tar hand om lite "skräp" :)

Syster, när jag har 2 barn så är det nog inte så mycket fart på mig heller. Ja får passa på nu :) Jag får åka till götet å coola ner mig för där blir man så sjukt skönt avslappnad! Kram på dej i massor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...